top of page

מהן הסיבות לכאב?

עודכן: 21 בפבר׳ 2019


נועדנו לזוז ולהיות דינמיים מראשית ההיסטוריה, כאלה אנחנו במקור!


מרגיש רופס? חלש? כואב הגב או הצוואר? אולי הכתף?


בעיות גופניות ופיזיות עלולות לנבוע מאחת משלוש הסיבות הבאות:


1. בעיה גנטית - בעיית שלד מבנית או מחלה מולדת.

מרבית בני האדם אינם נולדים עם בעיות אלו ולכן זו אינה הסיבה העיקרית.


2. פציעה/חבלה טראומתית - תאונת דרכים, נפילה מגובה רב, פציעה כתוצאה מספורט תחרותי וכו'.

גם זו אינה הסיבה העיקרית שכן חבלה כזו אינה דבר שכיח (אם קרתה נדרשת התערבות רפואית - לרוב בתהליכי שיקום, לאחר זמן התאוששות, המטרה היא להחזיר את התנועה ולהחיות את האזור הפגוע עד חזרה לתפקוד מלא).


3. מנחים יומיומיים לקויים וסטטיות - התנוחה (Posture) שבה אנו נמצאים רוב הזמן, בשילוב חוסר תנועה בעולמנו המערבי ("אנשים לא זזים") אלו 2 הסיבות העיקריות לכאב שגרתי.

בני אדם מטבעם בנויים "קדימה" - כך אנחנו מבצעים את הפעולות השגרתיות שלנו (אנחנו הולכים קדימה ולא אחורה, מצחצחים שיניים, קוראים וכו') ושוכחים לתת את הדעת על "האחורה" - על השרירים האחוריים של גופינו (בדגש על הגב וחוליות עמוד השדרה) ועל היציבה היומיומית. במצבים סטטיים לאורך זמן (בעיקר ישיבה) אנו חייבים לשים לב למנח שבו אנו נמצאים (ראה איור) - להיות אקטיביים, להפעיל שרירים ולא ליצור לחץ מיותר על חוליות הגב.


לרובינו, לאחר שהייה ממושכת במשרד או נהיגה רציפה קורה ההיפך - אם כבר החלטנו להניע את הגוף, הרי שאנו מזיזים את "הפריפריה" שלו - בעיקר את הגפיים כמו הליכה ואכילה ושוכחים להניע את מרכז גופינו - עמוד השדרה, הנחשב לאזור החשוב והמרכזי אשר אט אט הופך "רדום" ועלול לגרום לבעיות רבות.


לא נועדנו להיות בחוסר תנועה, ובוודאי לא "לרבוץ" במשרד ממוזג למשך שעות רבות - נועדנו לזוז ולהיות דינמיים מראשית ההיסטוריה, כאלו אנחנו במקור.




222 צפיות
bottom of page